5 trikov pre štart práce z domu

Neviete si zvyknúť na prácu z domu?

HORE.sk
17. marec 2020, 3 min.
Pozreli sme sa na staré aj nové prieskumy, rady a názory profíkov a dali sme dokopy to najlepšie z odporúčaní pre tých z nás, ktorí musíme a môžeme pracovať z domu. Práca z domu nie je pre každého a určite nie je jednoduchá. Aby fungovala, chce to disciplínu a odhodlanie.

Na prvý pohľad tieto rady vyzerajú ako úplne prirodzené. Ale je naozaj také ľahké zariadiť sa podľa nich?


#1 Vyberme si miesto vyhradené pre prácu.


Aj keď nejdeme do kancelárie, môžeme a mali by sme mať kanceláriu alebo čokoľvek, čo ňou možno nazvať, doma. Tou kanceláriu ale nemusí byť celý byt ani celá izba. Vynechajme najmä posteľ alebo gauč. Vyberme si miesto určené na prácu. Ak nemáme veľa možností, nech je to hoci aj šatník, roh miestnosti, kuchynský stôl alebo iná vhodná plocha, ktorá bude určená na prácu. 

Vieme zavrieť dvere? O to lepšie!  Link: A čo ak dvere nevieme zavrieť? Tu je pár nástrojov, ktoré nám pomôžu zavrieť ich “virtuálne”.

(Kto každý by bol vďačný aj za takýto home office? Inšpirácia od zakladateľa freecodecamp.org)

Quincy Larson - kancelária v šatníku z ktorej založil freecodecamp.org



#2 Komunikujme očakávania s každým, s kým sme doma.


Aby ostatní rešpektovali naše pracovné povinnosti a plány, uistime sa, aby spolubývajúci, súrodenci, rodičia, deti či partneri rešpektovali náš priestor a sústredenie počas “pracovných hodín”. Len preto, že pracujeme z domu neznamená, že “sme doma”. 




#3 Naštartujme sa hneď ráno.


Pri ceste do práce máme čas prebudiť sa a pripraviť na prácu. Pri práci z domu hrozí, že sa na prácu neprebudíme vôbec. Ranná pohodička sa natiahne do obeda a pracovná motivácia sa rýchlo stratí. Vybudujme si rannú rutinu pre prácu z domu. 

Začnime prácu ako prvú vec ráno. Stačí 30 minút. Rozbehneme sa a ľahšie sa nám v nej bude pokračovať počas dňa. Neznamená to vstávať o 4.30. Ale ak chodíme do práce na deviatu, začnime napríklad už o ôsmej.




#4 Predstierajme, že “ideme do kancelárie”.


Nepracujme v pyžame. Mentálne spojenie práce a kancelárie nám pomáha sústrediť sa, prepnúť z domácej pohody na “mindset v práci”. Pri práci z domu nám môže chýbať motivačné prostredie. Ale nič nám nebráni využiť zvyky, ktoré máme. Oblečme sa ako do práce, spravme si kávu, pozdravme kolegov online hneď na začiatku. 




#5 Určime si presný čas, kedy začneme a skončíme prácu.


Nezabudnime si určiť presný pracovný čas, ktorý budeme dodržiavať. Čas, ktorý ušetríme cestovaním do práce využime na oddych! Ale ostaňme pri fixnom naplánovaní času. Krásne na práci z domu je, že si môžeme rozložiť pracovný čas flexibilne podľa rodinných a domácich povinností. 



Pracuješ doma? S čím najviac bojuješ? Sú to rušivé vplyvy? Samota? Motivácia? Podeľ sa s nami o svoje zážitky. Pošli nám správu alebo napíš mail

Páčil sa Ti príspevok? Pošli svoje Ďakujem na Facebook.